Ojjj nie robia.Nie ma co ten film jak sie oglada to tak jak by sie przeniesc w tamte czasy.Muzyka sprawia ze ten film jest niezwykly i wyjatkowy.Klimatyczny.
Z filmów tego typu najważniejsze to te:
Pieśń o Bernadetcie 1943 imdb 7,7 (4 osk,12 nom) J.Jones
Dzwony Najświętszej Marii Panny 1945 imdb 7,5 (1osk,8nom) I.Bergman
Czarny narcyz 1947 imdb 8,0 (2 osk,2 nom) D.Kerr
Bóg jeden wie, panie Allison 1957 imdb 7,4 (2 nom) D.Kerr - reż.J.Huston
Historia zakonnicy 1959 imdb 7,6 (8nom) A.Hepburn
Misja 1986 imdb 7,5 (1 osk, 7 nom) De Niro, Irons
Pewniakiem jest też "Milczenie" 2016 reż. Scorsese - premiera pod koniec grudnia
Dla mnie najlepsze z tych wymienionych to oczywiście
Pieśń o Bernadetcie 1943, Czarny narcyz 1947, Historia zakonnicy 1959 oraz Misja 1986.
Natomiast Dzwony Najświętszej Marii Panny 1945 oraz Bóg jeden wie, panie Allison 1957 są
dla mnie od nich gorsze.
Ale żeś mi teraz przypomniał. Zacząłem oglądać ale poczułem się rozczarowany i przerwałem, pewnie dlatego że za bardzo się napaliłem na coś w stylu "Misji". Miałem dokończyć później ale zupełnie wyleciało mi z głowy.
Czyli jednak nie film tego typu? Zapowiada się nieco podobnie pod względem konwencji, ale po zwiastunach, a to może być złudne.